Vezi si

SA VORBIM DESPRE STRES!

 

Creierul nostru monitorizează în mod constant inputul care se revarsă prin cele cinci simțuri ale noastre. Creierul nostru, sistemul nervos și hormonii răspund la efectul informațiilor primite, chiar și atunci când dormim.

Răspunsurile la stres, în rafale scurte, sunt reacții normale care ne sporesc capacitatea de a gestiona situațiile intense. Sunt acolo pentru a ne ajuta să facem față! Suntem proiectați să menținem un echilibru între răspunsul adecvat la o stare de urgență sau intensitate crescută și apoi să ne relaxăm când s-a terminat. Adrenalina, eliberată de glandele suprarenale, crește ritmul cardiac, tensiunea arterială, frecvența respirației și zahărul din sânge - toate concepute pentru a aduce sângele oxigenat către mușchi, fie pentru a „lupta” situația ofensătoare, fie pentru a lua „zbor” și a scăpa la fel de repede. pe cat posibil. Acest lucru este cunoscut sub numele de răspuns al sistemului nervos simpatic.

Odată ce amenințarea a fost depășită sau înlăturată, efectul calmant al răspunsului parasimpatic stabilește corpul din nou în echilibru.

Omul frustrat. Stilul nostru de viață creează adesea în noi un răspuns la stres pe termen lung. Acest lucru duce la niveluri anormale de hormoni care sunt secretate în fluxul sanguin pentru perioade prelungite, în principal cortizol din glandele suprarenale și adrenalină.

Stresul poate avea multe efecte negative asupra organismului, cum ar fi starea de spirit, energia, imunitatea redusă la infecții, inflamația în organism, riscul crescut de accident vascular cerebral/infarct și ulcer gastric.

Starea prelungită de stres - senzația de amenințare, supraîncărcare și „distresată” este cea care are consecințe negative asupra sănătății noastre și duce la „boală”. Provocarea este să rămâneți sănătoși, găsind modalități de a gestiona eficient stresul.

 

 

MANAGEMENTUL STRESULUI

 

Acest lucru nu se întâmplă doar - ne cere să căutăm în mod conștient timp, spațiu și activități care ne permit să ne detașăm de ritmul frenetic și de supraîncărcarea senzorială cu care ne confruntăm în fiecare zi. Corpului nostru ia timp să se relaxeze.. corpul tău trebuie să învețe din nou cum se simte relaxarea și acest lucru nu se întâmplă imediat.

Natura, odihna, ascultarea de imagini sau muzică ghidată, meditația, „relaxarea progresivă a mușchilor” și respirația diapragmatică pot ajuta la relaxare. Exercițiile fizice ajută la ameliorarea stresului prin eliberarea de adrenalină și cortizol din mușchii noștri, promovează respirația profundă și determină creierul nostru să elibereze substanțe chimice care se „simt bine” numite endorfine.

Exercițiile de conștientizare precum Tai Chi, Qi Gong, Yoga și mersul pe jos pot ajuta la întărirea capacității noastre interne de a ne gestiona reacțiile la situațiile stresante. Jocul, masajul, presopunctura și alte forme blânde de lucru pe corp ne ajută să ne relaxăm întregul corp și să ne amintească cum este să ne simțim din nou calm.

 

TERAPIA BOWEN PENTRU STRES 

 

Mulți oameni stresați se simt dureri și înțepeniți în mușchi și articulații, postura lor se schimbă sub povara situațiilor în care se află, ceea ce la rândul său duce la senzația de epuizare, iar ciclul durerii este exacerbat.

Terapia Bowen este o formă unică și neobișnuită de lucru cu țesuturi moi, care este foarte eficientă în relaxarea tensiunii musculare și reducerea nivelului de stres al corpului. Este o tehnică neuromusculară blândă care resetează sistemul nervos, ajutând la restabilirea calmului și relaxării profunde în întregul corp. Prin aplicarea unor mișcări ușoare de rulare peste mușchi și zone specifice ale corpului, semnalele sunt trimise, prin intermediul sistemului nervos, către creier pentru a reorganiza tiparele de tensiune disfuncționale din corp.

Seturile de mișcări sunt urmate de întârzieri de două până la cinci minute, în care practicianul lasă clientul relaxat pe masă și permite corpului să integreze efectul muncii. Acest lucru duce la o respirație mai profundă, o frecvență cardiacă mai lentă, o circulație îmbunătățită a sângelui către țesuturi și eliminarea lichidelor reziduale prin sistemul limfatic.

Ciclul durerii persistente: durere, oboseală, stres, depresie, viață întreruptă, durere... Când sistemul nervos se relaxează, glandele suprarenale reduc cantitatea de adrenalină și cortizol pe care o produc, care la rândul lor trimite semnale către creier și restul sistemului hormonal pentru a începe să revină la un punct de echilibru. Nivelurile durerii pot fi reduse semnificativ, iar oamenii raportează că se simt mai flexibili, dorm mai bine și sunt mult mai energici pentru zilele după o sesiune.

Efectul unei sesiuni Bowen poate fi destul de profund și poate dura mult mai mult decât multe alte tehnici de caroserie. Mulți clienți au nevoie de doar 2-3 ședințe, la o săptămână distanță inițial, și apoi de o ajustare când simt că efectele stresului revin.

 

08 iunie 2022

Sa vorbim despre stres

Calea Bucuresti nr 7, bl 42, Brasov

Contact